Přihlásit se

Heslo jsem zapomněl

Jsem tu poprvé a chci se registrovat

Kód: ELECTROMEM START 320

Nabíječka autobaterií se startem ELECTROMEM START 320

Klasická trafová nabíječka s funkcí pomocného startu pro 12/24 V autobaterie, nabíjecí proud 45 A ef. / 30 A aritm. (manuální režimy, 6 stupnů regulace, analogový ampermetr), maximální startovací proud 300 / 160 A ef., vhodná pro vozy kategorie CAR, VAN, TRUCK a AGRO s WET, GEL i AGM akumulátory o kapacitě 30 - 350 Ah, automatická kontrola nabíjení, tepelná pojistka proti přetížení s automatickým restartováním, trubičková pojistka proti přepólování a zkratu, svěrky pro připojení nabíječky na AKU atd. Podrobný popis

ELECTROMEM

Výrobce

ELECTROMEM

Dostupnost

skladem

Cena bez DPH

4 080 Kč

Cena s DPH

4 937 Kč

Ceníková cena bez DPH

4 295 Kč

Vložit do košíku

Podrobný popis

Základní parametry AKU nabíječky se startem:

  • klasická trafová nabíječka akumulátorů GEL, WET a AGM s ampermetrem měření proudu,
  • pomocná funkce START vozu, maximální startovací proud 300 A (pro 12 V) a 160 A (pro 24 V),
  • vhodná pro AKU baterie 12 a 24 V do kapacity 30 - 350 Ah, 6 stupňů regulace proudu (45 A ef., 30 A aritm.),
  • další informace, fotografie i typy nabíječek ELECTROMEM řady START najdete v Soubory ke stažení.

Co je důležité vědět o funkci Start:

Pro nabíječku AKU je obecně škodlivé startovat vozidlo s vadnou (zkratovanou) nebo málo nabitou bateriií. Před pomocným startem by měl být akumulátor řádně zkontrolován (napětí článků, upevnění kabelů k baterii, oxidace kontaktů) a ideálně co nejvíce nabitý (s poklesem stavu nabití akumulátoru roste jeho vnitřní odpor, což v důsledku znamená při startu zmenšení využitelného startovacího proudu). Takže před samotným startem se doporučuje nabíjení zvýšeným proudem po dobu 10 - 15 minut pro ''oživení'' akumulátoru. Samotný režim pomocného startu má trvat maximálně 3 - 5 s.  Pokud motor nenastartuje je třeba počkat do nového startu po dobu 2 - 5 minut.

Obecné informace týkající se typů autobaterií a způsobu jejich nabíjení:

  • autobaterie WET jsou olovo - antimonové (PbSb), olovo - kalciové (PbCa) nebo olovo - stříbrokalciové (PbCaAg) s tekutým elektrolytem na bázi kyseliny sírové, jsou to stále ještě nejrozšířenější autobaterie, které vyžadují pravidelnou údržbu a nesmí se překlápět (aby nevytekl elektrolyt přes odvětrávací otvory baterie...),
  • autobaterie GEL jsou olovo - kalciové (PbCa) s pevným nebo gelovým elektrolytem, baterie lze natáčet a jsou plně bezúdržbové,
  • autobaterie AGM jsou olovo - kalciové (PbCa) s pevným elektrolytem, kde kyselinu obsahují části ze skelných vláken, baterie lze natáčet a jsou bezúdržbové.

Nové moderní autobaterie nabízejí vysoký výkon, kapacitu a účinnost, ale zároveň vyžadují i odpovídající péči, znamenající zejména moderní způsob nabíjení kvalitními nabíječkamiNevhodný způsob nabíjení (režim a tvar nabíjecí křivky u starších typů nabíječek) poškozuje novou moderní autobaterii a snižuje tak její životnost ve vozidle (postupné snížování kapacity autobaterie).

Důležité obecné parametry moderní autonabíječky:

  • volba typu autobaterie a tomu odpovídajícího tvaru křivky nabíjecí charakteristiky (automaticky nebo manuálně),
  • vysoká rychlost nabítí autobaterie (ta je závislá zejména na vybití baterie a na proudu nabíjení, důležitá je optimální výše nabíjecího proudu dle typu autobaterie a šetrný tvar nabíjecí charakteristiky, u typu baterií WET i režim "promíchání" elektrolytu), toto umí spolehlivě zajistit pouze moderní, procesorem řízené autonabíječky,
  • korekce nabíjení a vliv teploty (energeticky efektivní a šetrné nabíjení je závislé na provozní aktuální teplotě baterie, jejím vybití, průběhu napětí a proudovém provozním zatížení a kompenzaci napěťových úbytků na přívodních kabelech), toto vše musí být zohledněno při nabíjení (korekce tvaru křivek nabíjecích charakteristik), i toto vyžaduje procesorové řízení nabíjení. 

O autobaterie je třeba se starat průběžně zejména v zimních měsících, kdy dochází k častému startování vozu za snížených teplot (studený motor má velký mechanický odpor při startu) a tudíž i k jejímu častějšímu a většímu vybíjení. 

Pokud nepotřebujete pomocnou funkci START, tak Vám stačí i lacinější nabíječky AKU bez funkce start vozu.

Využití 12/24 V baterie (GEL, WET, AGM)
  AKU kapacita 30 - 350 Ah
Nabíjení / start ANO / ANO
Nabíjecí proud 45 ef. / 30 aritm. / 6 stupňů
Startovací proud max. 300 A (12 V), 160 A (24 V)
Funkce automatické nabíjení AKU, pomocný start vozu, analogový ampérmetr, tepelná pojistka proti přetížení s automatickým restartováním, trubičková pojistka proti přepólování a zkratu
Výbava nabíjecí kabely (kleště)
Napájení / příkon 230 V / 0,85 - 4 kW
Rozměry 150 x 265 x 335 mm
Hmotnost 10 kg

Do košíku bylo přidáno

Dotaz na produkt

Načíst